Full rulle på tryckeriet med nytt CRM-system

Holmbergs

Nystart med användarvänligt CRM

Våren 2018 började Holmbergs leta efter ett nytt CRM-system. Bolaget hade då ett stort och komplext CRM-system som ingen använde, vilket gjorde att bolagets säljpipe inte gick att överblicka och att offerter inte följdes upp. Användarvänlighet och snabb uppstart var därför viktiga kriterier.

Fredrik Fenberg, Holmbergs, nöjd Lime Go-användare.

“Vi behövde ett CRM-system där vi kunde komma igång snabbt och som var kostnadseffektivt. Det får vi med Lime Go – det finns inga hinder för säljarna att använda det och det är viktigt. Ett CRM som ligger i byrålådan är inget bra CRM.”

- Fredrik Fenberg, Försäljningschef, Holmbergs

Full koll på aktivitetsnivå och pipeline

Holmbergs har sett flera effekter sedan bytet av CRM-system och kan nu:

  • Följa upp säljaktiviteter.
    Holmbergs vet nu vad alla säljare gör och kan följa aktivitetsnivån - varje månad, varje vecka, varje dag.
  • Maximera produktionen.
    Med en tydlig pipeline i Lime Go kan Holmbergs nu säkerställa att produktionsanläggningen används maximalt.
  • Samla allt säljarbete.
    Användarvänlighet och bra support har gjort att CRM-systemet inte längre ligger i byrålådan, utan används dagligen.

Om Holmbergs

Tryckeriet Holmbergs erbjuder tjänster längs hela den grafiska kedjan - från det strategiska och kreativa idéstadiet, genom produktionens olika delmoment, till logistiken kring distribution och publikation. I mer än 100 år har bolaget förfinat tryckkonsten, slipat på skickligheten och investerat i tryckteknik och kompetensutveckling. Alltid med fokus på service och kvalitet.

Sedan våren 2014 ingår Holmbergs i Paragon Group, som med 6500 kollegor och med representation i mer än 16 länder en av Europas största aktörer inom dokumenthantering och kommunikation.